تنور تبلیغات انتخاباتی در برخی سایت های داخلی همچنان گرم است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، آگهی های تبلیغاتی مربوط به برخی نامزدها و ائتلاف های انتخاباتی با وجود گذشت بیش از 24 ساعت از پایان مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی، همچنان در صفحه نخست برخی سایت های خبری به چشم می خورد.

این تبلیغات تا هنگام ارسال گزارش در ساعت 11 صبح روز برگزاری انتخابات در صفحات وبسایتهای خبری مورد بررسی خودنمایی می كند.

این در حالی است كه مطابق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات انتخاباتی نامزدها می بایست از هشت روز قبل از آغاز رای گیری آغاز شود و تا 24 ساعت پیش از آن خاتمه یابد.

در ادامه وضعیت تبلیغات در برخی سایتهای خبری داخلی بررسی شده است:

** تابناك

------------

پایگاه اطلاع رسانی تابناك به طور نسبتا گسترده ای در صفحه نخست بنر تبلیغاتی 7 نامزد و یك گروه سیاسی را ارایه كرده است.

همچنین در صفحه دوم این سایت بنر تبلیغاتی تعدادی دیگر از نامزدها به چشم می خورد كه جمع كل كادرهای تبلیغاتی را به 9 عدد می رساند.

** شفاف

---------------

لینك اطلاع رسانی یك جبهه سیاسی به همراه آدرس اینترنتی آنها در سمت چپ تارنمای اطلاع رسانی شفاف دیده می شود.

این، در حالی است كه خبر آغاز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت 8:38 صبح روز دوازدهم اسفندماه روی بخش 'ویژه های شفاف' به چشم می خورد.

** الف

------------

بر روی تارنمای اطلاع رسانی الف نیز می توان تبلیغات یك جبهه به همراه چهره نامزدهای آنها و نیز تبلیغ جداگانه یك نامزد به همراه كد انتخاباتی وی را دید.

همچنین تبلیغ یك ائتلاف با اعلام نام سرلیست در این صفحه دیده می شود.

** فردا نیوز

----------------

تارنمای اطلاع رسانی فردا نیوز در بنر سمت چپ خود از لوگوی یك جبهه سیاسی به همراه نشانی اینترنتی این جبهه و همچنین پوستر مربوط به یك ائتلاف به همراه شعار آنها استفاده كرده است.

** رجا نیوز

----------------

در بخش بالای سمت راست سایت رجانیوز، تبلیغات نسبتا بزرگی از یك جبهه سیاسی به همراه نام و عكس نامزدهای مورد حمایت این جبهه وجود دارد. در نوار سمت چپ این سایت نیز لوگوی كوچك دیگری از این جبهه دیده می شود.

** جهان نیوز

----------------

در سایت جهان نیوز نیز تبلیغ یك ائتلاف سیاسی به همراه تصویر یك نامزد انتخابات بر روی صفحه اول قابل مشاهده است.

** بولتن نیوز

--------------------------

این سایت خبری تحلیلی تبلیغات انتخاباتی یكی از نامزدهای تهران و همچنین لوگوی دو جبهه سیاسی را بر صفحه نخست خود قرار داده است.

** افق نیوز

------------------------------

در پایگاه خبری افق نیوز، تبلیغ یك نامزد انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه یكی از شهرستانها به چشم می خورد.

** عصر ایران

------------------------

تبلیغ این پایگاه اطلاع رسانی مربوط به دو نامزد استانی به همراه تصاویری از 9 نامزد تهران است. همچنین لوگوی یكی از ائتلاف های سیاسی در سمت راست و چپ صفحه این پایگاه اینترنتی با ذكر نام سرلیست این جبهه و پوستری از یك ائتلاف دیگرسیاسی به همراه تصاویر و اسامی نامزدهای آن قابل رویت است.

به نظر می رسد فعالیت انتخاباتی در سایتهای خبری بیشتر ناشی از سكوت قانون تبلیغات انتخابات مجلس و یا دستكم عدم صراحت آن درباره فضای مجازی است.

بر اساس ماده 59 قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، 'انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری كه جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت كارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امكانات وزارت خانه ها، ادارات، شركت های دولتی، موسسات وابسته به دولت، شهرداری ها، شركت ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و موسساتی كه از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌‌كنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب مجرم شناخته می‌شود.

ذیل این ماده دو تبصره وجود دارد كه در تبصره دوم تصریح شده است: نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان ها، وزارتخانه ها، ادارات، نهادها و موسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به صورت درج آگهی ندارند.

تحقیق**1961**1599





:: برچسب‌ها: دختر , اتومبیل , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: